fredag 26 mars 2010

Kaffet i halsen

25 mars.
Idag satte jag nästan morgonkaffet i halsen när jag, som vanligt bläddrade i text-tv. Där fick jag läsa att regeringen vill bygga barnhem i Afghanistan, allt enligt migrationsminister Tobias Billström. Skälen till detta skulle vara att barnen lättare skulle kunna komma i kontakt med sina föräldrar. Som migrationspolitisk talesperson för kristdemokraterna kan jag enkelt påstå att vi inte tror på denna idé. Det är bättre att vi inom FN arbetar vidare för att stabilisera situationen i landet, så att de afghanska barnen och deras föräldrar kan leva i fred i sitt hemland. När det sedan visar sig att det dessutom rör ett förhållandevis litet antal personer avslöjas ihåligheten i förslaget. Jag har också gjort ett pressmeddelande i ämnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar